موضوع: "دروازه معرفت"

کاش برگردی!

نوشته شده توسطصداقت...! 17ام مهر, 1399

 ویژگی خاص این کتاب این است که شهید آن دهه شصتی است والگوی بسیار مناسبی برای دهه شصتی ها که از آنها به نسل سوخته یاد می کنند!  سال شهادت، همین 94 و 95 است.  و مهمتر اینکه راوی داستان مادر شهید است. گزیده هایی از زمان تولد تا شهادت، ویژگی ها به نظر معمولی است؛ دوست خوب، مال حلال، مادر عفیف، رابطه با مسجد، همسرداری اسلامی، ساده زیستی و … در واقع شهید شیری خیلی از چیزهایی که همه می دانند را عمل می کند. گذشته از خود شهید، ویژگی های مادر شهید، پدر شهید و همسر شهید که در بین خاطرات به چشم می خورد حائز اهمیت است. جامعه ما تشنه چنین مادران و پدران و همسرانی است. کتابی خواندنی با قلمی روان که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می کنیم. در متن این کتاب می شود لمس کرد، شهدا شهید زندگی کرده اند و شهید رفته اند!

 معرفی و ارزیابی توسط: مدیر وبلاگ گهر عمر

کتاب منازل الآخره+ دانلود

نوشته شده توسطصداقت...! 16ام بهمن, 1396

از بزرگان زیادی شنیده ام که بر مطالعه  کتاب مناز ل الاخره، تالیف ثقه المحدثین مرحوم شیخ عباس قمی تاکید داشته حتی برخی سفارش می کنند گهگاهی و اگر می توانید هفته ای یک بار این کتاب را مطالعه کنید.

جمله ای  از مقدمه  مولف، كه هر بار تکرار می کنم؛ برایم تازگی دارد: «… شاید ان شاء الله کتابی مفصل در این باب تصنیف کنم و اگر چه در زمان نمی بینم اشخاصی را که از روی جد و حقیقت طالب این نحو مطالب باشند و به همین ملاحظه این مختصر ر ا نیز با حال افسردگی و کم رغبتی نوشتم و از حق تعالی مسئلت می نمایم تایید و توفیق خود را…».

این بار کتاب را متفاوت مطالعه کردم. از هر منزل بر اساس دستورات نافع ارائه شده ساده ترین ها را انتخاب کردم. ارائه می کنم شاید عملی برای حقایق سفر آخرت خود تدارک دیدیم.

حقیقت اول : مرگ 

سکرات موت  (نیکی به والدین/ مداومت بر سوره زلزال در نافله ها)
عدیله عند الموت - تلاش شیطان برای عدول از عقاید و ایمان- (مواظبت بر نماز اول وقت/دعای عدیله/ تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از هر نماز/ انگشتر عقیق/ 7 باربعد از نماز صبح و مغرب: بسم الله الرحمن الرحيم،  لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم  )

 حقیقت دوم:  قبر

وحشت قبر (عیادت از مریض/ شیعه امام علی علیه السلام بودن/ روزی صد بار «لا اله الا الله الملك الحق المبین»/ خواندن سوره یس قبل از خواب/ نماز شب اول قبر کسی بخواند و هدیه کند)

فشار قبر (خواندن سوره تکاثر قبل از خواب/ پرهیز از غیبت و نمامی و سخن چینی و رد کردن مومنی که توانایی برآورده کردن حاجتش را داریم/ خیس بودن خاک قبر/ گذاشتن دو چوب تر با میت/ خواندن سوره ملک برای میت)

سوال نکیر و منکر(نماز و روزه و صبر و زکات/ نیکی/ ولایت اهل بیت علیهم السلام/ تلقین خانواده بعد از دفن  ميت و رفتن مردم/ احیای شب 23 رمضان و 100 رکعت نماز)

 حقیقت سوم: برزخ

 (توجه به گذشتگان با خیرات و نماز/ برای پدر و مادر دو رکعت نماز در رکعت اول قدر و در رکعت دوم کوثر)

 حقیقت چهارم: قیامت

فزع اکبر - هول و وحشت رسیدن قیامت- (فرو بردن خشم/ اجتناب در زمان توانایی بر شهوت و فاحشه- کار خیلی بد- /خواندن سوره عصر در نمازها/  احترام به کسی که موی خود را در راه اسلام سفید کرده است/ ولایت و محبت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام/ دست گذاشتن  روی قبر و خواندن 7 بار سوره قدر)

حقیقت پنجم:  بیرون آمدن از قبر 

 (پرهیز از نمامی و سخن چینی/ عدم شک در فضایل مولا علی علیه السلام/ دوری از نگاه به نا محرم/ ادای حقوق مالی/ دوری از دو رویی/ تشییع جنازه مومن/ برطرف کردن غم مومن/ شاد کردن مومن/ دعای جوشن کبیر در اول ماه رمضان)

 حقیقت ششم:میزان

- وزن کردن و سنجش اعمال- (بهترین عمل برای سنگین کردن میزان صلوات بر محمد و آل محمد- اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم/ حسن خلق)

 حقیقت هفتم: حسابرسی

(دقت و به حساب خود رسیدن در دنیا/ پرهیز از حق الناس)

حقیقت هشتم: دادن پرونده ها 

(روایت است چون حق تعالی خواهد مومن را حساب کند نامه او را به دست راست او دهد و میان او و خود حساب کند و دیگری مطلع نشود/ اگر نسبت به بنده اراده بد داشته باشد حساب می کند او را علانیه در حضور خلایق و حجت را بر او تمام می کند و نامه اش را به دست چپ می دهد)

 حقیقت نهم: صراط

 (صله رحم/ ادای امانت / زیارت امام رضا علیه السلام )

حقیقت دهم: سختی عذاب جهنم  

جبرئیل به حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:  … اگر قطره ای از ذریع - آب جهنمیان- در آب اهل دنیا بریزد جمیع اهل دنیا از گندش بمیرند و اگر یک حلقه از زنجیری که هفتاد ذراع آن به گردن جهنمیان است بر دنیا بگذارند از گرمی آن تمام دنیا ذوب می شود…

دانلود کتاب منازل الآخره

(نسخه دانلود از سایت سمت خدا برداشت شده است)

تنظيم: صداقت/ از نسخه انتشارات محتشم/ 1385

حکایت زمستان!

نوشته شده توسطصداقت...! 27ام مرداد, 1395

چند سال قبل کتابی به بنده معرفی شد.   هر کجا در شهر مقدور بود سراغی از آن گرفتم آن را نیافتم. تا اینکه امروز بدون درخواست، یکی از دوستانم، آن را به عنوان پیشنهاد مطالعه، برایم امانت آورده بودند. قصد داشتم اجمالی آن را مطالعه کنم اما، محتوای کتاب به گونه ای بود که چند ساعته همه کتاب را مطالعه کردم.

کتاب حکایت زمستان

روایت عباس حسین مردی، یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از دوران های مختلف به ویژه اسارت. به قلم سعید عاکف.

در 56 مبحث، که از مبحث 16 مربوط به اسارت ایشان است. 263 صفحه که مطالعه کل کتاب سه ساعت طول کشید.

بعد از اتمام کتاب متوجه شدم فردا 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان سر افزار میهن است.

پیشنهاد می کنم  به این مناسبت چند ساعت زمان بگذارید و سختی ها و معنویت ها و … یک هم وطن، در اسارت را فقط بشنوید.

دانلود کتاب حکایت زمستان

رضای آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)

نوشته شده توسطپشتیبانی کوثر بلاگ 17ام مرداد, 1395

دروازه معرفت 14

نوشته شده توسطصداقت...! 5ام مهر, 1394

نام كتاب: المراجعات (رهبري امام علي عليه السلام در قرآن و سنت)

نويسنده: سيد عبدالحسين شرف الدين موسوي

ترجمه: محمد جعفر امامي

انتشارات: چاپ و نشر بين الملل/ چاپ هشتم/ زمستان 1387/ قيمت منبع در دسترس :   5500

تعداد صفحات: 574 صفحه قطع: وزيري

توضيحات:

اين كتاب مناظرات شيخ سليم بشري (از اهل سنت) و سيد عبد الحسين شرف الدين (شيعه) مي باشد كه در قالب صد و دوازده نامه و با ادبيات زيبا و متفاوتي نگاشته شده است. و كوتاه سخن اينكه سوالات مهمي كه در بحث امامت و خلافت پيش مي آيد مطرح شده و پاسخ داده شده است و متني كاملا علمي و مستند دارد.  زندگينامه مولف نيز در ابتداي كتاب ضميمه است.

نويسنده در توضيح كتاب خود مي نويسد:
«اي كتاب من بر روي زمين به سير خود ادامه بده و به هر كجا خواهي برو! و بگذار خوانندگان تو را آنچنان كه دوست دارند در هر وقت بخوانند. در تو دروغي نيست كه از آن در هراس باشم. و در تو جهل و مسئله اي  بي دليل يافت نمي شود كه به آبرويت لطمه زند.»

قسمتي از نامه پاياني شيخ سليم:
« من پيش از آن كه با شما ارتباط پيدا كنم درباره شيعه در اشتباه بودم و اين اشتباه به دليل اخبار نا درستي بود كه از اراجيف گويان شنيده بودم. اما هنگامي كه  خداوند توفيق ملاقات با شما را عطا كرد به پرچم هدايت دست يافتم و چراغ روشنايي بخش تاريكي را پيدا نمودم و پس از بحث با شما به فلاح و رستگاري رسيدم … ص 518 »

 دكتر محمد علي انصاري ر تفسير صوتي سوره نور  (جلسه 11)  دقيقه 29 تا 31 بيان مي دارند: 

  هركس مطالب اين كتاب را مطالعه كند امكان ندارد شيعه نشود  مگر از زاويه اي ديگر بخواند.

 

دروازه معرفت13

نوشته شده توسطصداقت...! 19ام مرداد, 1394

نام کتاب: احکام نموداری (جلد دوم)

پدید آورنده: سید عباس میر جعفری

ناشر: قم؛ بین الحرمین / چاپ اول/1393/قیمت: 3000 تومان/ قطع: 7*10 سانتیمتر.

توضیحات:
این کتاب بر اساس فتاوای مشهور جمع آوری شده

و در مورد تفاوت فتاوا، به نظرات یازده تن از مراجع به ترتیب حروف الفبا اشاره شده ست.

این کتاب صفحه آرایی زیبا و جذابی دارد و کاملا مختصر و مفید است.

به دلیل ارا ئه  احکام به صورت نموداری  بسیارکاربردی و قابل استفاده  به ویژه برای مبلغان می باشد.

موضوع مباحث این جلد از کتاب احکام معاملات است.