آرشیو برای: "فروردین 1392"

تقدیم به زهرای اطهر

نوشته شده توسطصداقت...! 21ام فروردین, 1392
سپاس خدائی را سزاست که بر ما برای سپاسگذاری خود راهنمائی نمود و از اهل سپاس (کسانی که به سپاسگزاری شناخته شده اند) قرار داد.( یا از اهل و دوستان خویش قرار داد) تا برای احسان و نیکیش از سپاسگزاران باشیم، و ما را بر آن سپاسگزاری پاداش نیکوکاران دهد و… بیشتر »

نشانه روشنی

نوشته شده توسطصداقت...! 20ام فروردین, 1392
    [ در برابر منکران ] به ماه استدلال کن، که در آن نشانه روشنی نهفته است.   مردم از آن برای شناخت ماه ها سود می برند، ولی عهده دار حساب سال نتواند بود، زیرا گردش ماه، فصل های چهارگانه را در برنمی گیرد و در طی آن، رسیدن و تمام شدن میوه ها به… بیشتر »

روز طبیعت مومن محافظ طبیعت

نوشته شده توسطصداقت...! 13ام فروردین, 1392
امام صادق (علیه السلام) شش خصلت است که مومن به آنها منتفع می شود بعد از مردن فرزند صالحی که برای او استغفار می کند و مصحفی که از او بماند و تلاوت کنندو چاهی که بکند و درختی که بکارد و تصدّق آبی که جاری کند و سنت نیکی که در میان مردم بگذارد که… بیشتر »

یا زهرا علیها سلام

نوشته شده توسطصداقت...! 5ام فروردین, 1392
  الهی و سیِّدی اَسئَلُکَ بِالَّذِینَ اصطَفَیتَهُم وَ بَبِکاء وَلَدیَََّ فی مُفارِقَتی، اَن تَغفِرَ لِعُصاةِ شیعَتی وَ شیعَة ذُرّیََّتی   پروردگارا! بزرگا! به حق پیامبرانی که آنها را برگزیدی و به گریه های حسن و حسین در فراق من، از تو می خواهم… بیشتر »

پایه های دین اسلام

نوشته شده توسطصداقت...! 5ام فروردین, 1392
  کمیل از امام علی علیه السلام پرسید؟   قاعده دین اسلام چیست؟ حضرت فرمود: پایه های اسلام هفت چیز است:   1 - عقل که بنیاد شکیبایی است… بیشتر »

سال نو مبارک

نوشته شده توسطصداقت...! 2ام فروردین, 1392
   در این روزهای آغازین سال هر چه آسایش روح، هر چه آرامش دل، هرچه تقدیر بلند، هرچه ترفیع مقام، هر چه از لطف خداست همه از عمق وج… بیشتر »

شرایط ظهور

نوشته شده توسطصداقت...! 2ام فروردین, 1392
    انقلاب جهانی بزرگ منجی عالم بشریت دارای شرایطی است که با تحقق آنها، ظهور امکان پذیر خواهد بود. بزرگان دین چها شرط برای انقلاب اسلامی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ذکر کرده اند:   قانون جامع، رهبری، یاران و آمادگی عمومی   یکی از شرایط… بیشتر »

مفسد کیست؟

نوشته شده توسطصداقت...! 2ام فروردین, 1392
    در ماجرای خلقت و خلافت انسان، فرشتگان از آفرینش انسان اظهار نگرانی کرده و به خدا گفتند: آیا کسی را در زمین قرار می دهی که اهل فسلد و خونریزی است؟ خداوند در پاسخ فرمود: من چیزی می دانم که شما نمی دانید.   قتل و خونریزی  و ایجاد ناامنی از نمونه هی… بیشتر »