آرشیو برای: "بهمن 1392"

چرا می میریم؟

نوشته شده توسطصداقت...! 30ام بهمن, 1392
گفت موسي اي خداوند حساب نقش کردي باز چون کردي خراب نر و ماده نقش کردي جان فزا وانگهان ويران کني اين را چرا گفت حق دانم که اين پرسش تو را نيست از انکار و غفلت وز هوی ورنه تاديب و عتابت کردمي بهر اين پرسش ترا آزردمي ليک مي خواهي که در افعال ما باز جويي… بیشتر »

پرنده!

نوشته شده توسطصداقت...! 29ام بهمن, 1392
گنجشک میخندید به اینکه چرا هرروز بی هیچ پولی برایش دانه میپاشم... من میگریستم به اینکه حتی اوهم محبت مرا از سادگی ام میپندارد بیشتر »

ولایت فقیه چیست؟

نوشته شده توسطصداقت...! 28ام بهمن, 1392
ولایت فقیه چیست؟ جامعه نیاز به حاکم دارد زیرا بدون مدیر و رهبر دچار هرج و مرج می شود و رهبر مردم مسلمان باید اسلام شناس باشد و در میان اسلام شناسان باسوادترین شجاع ترین با تقواترین آگاه ترین آنان نسبت به مسائل و حوادث جهان اسلام باشد و ولایت… بیشتر »

دروازه معرفت 1

نوشته شده توسطصداقت...! 27ام بهمن, 1392
نام کتاب: رساله حقوق امام سجاد علیه السلام مترجم: احمد رنجبری(به همراه متن عربی) انتشارات: حضور نوبت چاپ: سوم 1386 قیمت: 600 تومان قطع: جیبی توضیحات: رساله حقوق عنوان مجموعه ای است که در تعدادی از کتاب های معتبر حدیثی از امام سجاد علیه السلام نقل شده… بیشتر »

اهمیت کتاب و کتابخوانی!

نوشته شده توسطصداقت...! 27ام بهمن, 1392
امروز كتابخوانى و علم‏ آموزى، نه تنها يك وظيفه ‏ى ملى، كه يك واجب دينى است؛ اسلام دين «علم» و «پايبندى به ارزش هاى معنوى» است؛ كتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است. در جامعه‏ ى اسلامى، كتابخوانى بايد همگانى و فراگير شود؛ فرآين… بیشتر »

بهترین عمل کدام عمل است؟

نوشته شده توسطصداقت...! 26ام بهمن, 1392
سوال1: بهترین عمل کدام عمل است؟ بهترین عمل آن است که مورد قبول خدا واقع شود، هر کاری که باشد؛ کوچک یا بزرگ. نوع کار مهم نیست، قبولی آن مهم است. هنگامی که حضرت ابراهیم علیه السلام پایه های کعبه را با همکاری فرزندش اسماعیل بالا برد، دعا کرد و گفت:… بیشتر »

نمازم قبول است؟

نوشته شده توسطصداقت...! 23ام بهمن, 1392
از کجا می توان فهمید که طاعتمان قبول است؟ امام صادق علیه السلام آن را چنین بیان می فرماید: هر که می خواهد بداند آیا نمازش پذیرفته شده یا نه، ببیند آیا نمازش او را از گناه و زشتی بازداشته است؟ به هر مقدار که نمازش مانع گناه و منکر شود نمازش قبول شد… بیشتر »

مرگ بر آمریکا یک شعار نیست یک عقیده است!

نوشته شده توسطصداقت...! 22ام بهمن, 1392

با وجود این تبعیض ها چرا نظام ما اسلامی است؟

نوشته شده توسطصداقت...! 21ام بهمن, 1392
سوال : با دیدن این همه تفاوت ها و ناهنجاری ها چگونه نظام را اسلامی بدانیم؟ پاسخ: اولا معنای نظام اسلامی آن نیست که تمام افراد جامعه اش عادل باشند بلکه نظام اسلامی آن است که قوانین و مدیرانش اسلامی باشند. مسافرت خوب آن است که ماشین سالم و راننده ماه… بیشتر »

می رسد روزی که ...

نوشته شده توسطصداقت...! 20ام بهمن, 1392

مومنانه شادی کن (عید بر همه مبارک)

نوشته شده توسطصداقت...! 19ام بهمن, 1392
روش شادی بیشتر »

کارکرد انقلاب در یک جمله!

نوشته شده توسطصداقت...! 16ام بهمن, 1392
انقلاب زندگى و نشاط و ايمان مردم را به آنها برگرداند. گزیده ای از سخنان مقام معظم رهبری انتخاب شده از مجموع جملات قصار مقام معظم رهبری در سایت شهید آوینی http://www.aviny.com/bozorgan/Ayatollah_Khamenei/jomalat_ghesar بیشتر »

حافظ هیبت انقلاب باشیم!

نوشته شده توسطصداقت...! 16ام بهمن, 1392
اگر در مسايل رفاه زندگى عمومى و ايجاد تسهيلات و رفع مشكلات غرق شويم، به طورى كه جهت گيري هاى انقلابى را به دست غفلت بسپريم، به ابهت و هيبت‏ انقلاب ضربه زده‏ ايم و جاذبه‏ ى آن را در دنيا مخدوش كرده ‏ايم و اين، مطمئناً به كارايى ما ضربه خواهد زد. بنا… بیشتر »

آرزوی رهبر انقلاب!

نوشته شده توسطصداقت...! 16ام بهمن, 1392
از آیت الله بهاء الدینی سوال شد: در باره خصوصیات امام (ره)بفرمایید فرمودند: قدرت روحانی و معنوی امام با دیگری قابل مقایسه نیست. نقش امام در آوردن آقای بروجردی به قم، به اندازه نقش همه کسانی بود که در این کار نقش داشتند. امام بعضی از درس ها را یک مرتبه… بیشتر »

چگونگی فهم قرآن

نوشته شده توسطصداقت...! 16ام بهمن, 1392
از آیت الله بهاء الدینی سوال شد برای فهم قرآن چ کنیم؟ فرمودند: تزکیه و تهذیب در فهم قرآن بسیار دخیل است. البته تفسیر هم خوب است. سلوک… بیشتر »

سیب!

نوشته شده توسطصداقت...! 13ام بهمن, 1392
مرحوم مجلسی درباره شیخ عبدالله تستری گفته است که او در فضل و فضیلت دارای مقام والایی است. وقتی که به جوار رحمت خدا رفت، یکی از علما او را در خواب دید که وضع خوب و هیئتی نیکو دارد، از او پرسید که به چه وسیله صاحب این رتبه و مقام شدی؟ پاسخ داد: «من در مسج… بیشتر »

آنچه همیشه ترک کردم و آنچه هرگز ترک نکردم!

نوشته شده توسطصداقت...! 10ام بهمن, 1392
شیخ بهلول می فرمود: من در همه عمرم یک عمل را ترک کرده ام و یک عمل را اصلا ترک نکرده ام و تحت هر شرایطی به جا آورده ام. از این دو کار، برکت زیادی دیده ام و آن را به همه شما سفارش می کنم؛ آنچه ترک کرده ام دروغ است و آنچه ترک نکرده ام نماز شب است.… بیشتر »

حسرت!

نوشته شده توسطصداقت...! 8ام بهمن, 1392
غیر عشق رخ دلدار غلط بود غلط هر چه کردیم جز این کار غلط بود غلط هر چه گفتیم و شنیدیم خطا بود خطا جز حدیث لب دلدار غلط بود غلط کاش اول شدمی از دو جهان بیگانه آشنایی به جز از یار غلط بود غلط بیشتر »

دو کاج جدید !

نوشته شده توسطصداقت...! 7ام بهمن, 1392
در كنار خطوط سيم پيام خارج از ده دو كاج روئيدند ساليان دراز رهگذران آن دو را چون دو دوست مي‌ديدند روزي از روزهاي پائيزي زير رگبار و تازيانه باد يكي از كاج ها به خود لرزيد خم شد و روي ديگري افتاد گفت اي آشنا ببخش مرا خوب در حال من تأمل كن ريشه‌هايم ز خاك… بیشتر »

حل مشکلات!

نوشته شده توسطصداقت...! 7ام بهمن, 1392