« انتخاب همایشی!!!شنیدنی هایی از انقلاب اسلامی ایران! »

ملاک های نفوذی!

نوشته شده توسطصداقت...! 3ام اسفند, 1394

سراسیمه  ضمن عجله ای که داشتم بازگشتم منزل. مادر متعجب و صبور، در انتظار علت یابی.  ساعتم را برداشتم و با خداحافظی مجدد راهی مقصد شدم .  در عصر تکنولوژی و گوشی همراه، ساعت به چه کار می آید هم بدرقه ای بود که شنیدم.

نماز جمعه  مثل هفته های قبل بود اما شهر رنگ و لعاب دیگری داشت. تمام دیوارهای شهر مملو از تصاویر کوچک و بزرگ، در رنگ ها و ژست های مختلف، گاهی دقت می کردم نوشته ای همراه بیشتر عکس ها نبود، خدایا این تبلیغات به چه کار می آید؟ تصویر تا چه حد به شناخت کمک می کرد؟  اصلا این تبلیغات است؟ به نظر راه طولانی تر از همیشه رسید. نگاهی به  ساعتم انداختم، عقربه ها  بدون هیچ حرکتی روی صفحه  آرام و ساکت بودند.  اینکه جدید باتری را عوض کرده بودم یعنی  باید با همراه ثانیه شما رم با قدمت بیش از ده سال، خداحافظی می کردم.

وقتی رسیدم منزل اولین اقدامی که انجام دادم باز کردن  درب ساعتم بود. ظاهرا نباید مشکلی ایجاد شده باشد. بر خلاف تصور خوشبینانه ام، باتری سر جای خود بود و مشکلی نداشت اما رسوبی کنار چرخ دنده ها دیده می شد، مشخص است به مرور زمان رطوبت وارد شده و تجمع رسوبات مانع از حرکت چرخ دنده ها. وضعیت نا امید کننده بود درب را بستم و ساعت را روی میز رها کردم.

صدای  تلویزیون شنیده می شد.  از پاسخ ها می شد سوال مصاحبه را حدس زد« حتما رای می دهم چون سرنوشت کشورم است؛ حتما شرکت می کنم چون لبیک دعوت رهبرم است، چرا شرکت نکنم وظیفه شرعی و ملی من است، این افتخار من است که اجازه دارم به عنوان یک زن بر خلاف قبل از اسلام و بسیاری از کشورها در تصمیم گیری برای آینده کشورم دخیل باشم، شرکت نمی کنم این نماینده ها برای ما چه کردند که شرکت کنم …» .  

دقت کردم سوال بعدی انتظار از نماینده بود«اقتصاد اقتصاد اقتصاد حفظ هویت فرهنگی اقتصاد رسیدن به درد مردم و …» از جواب ها  تعجب کردم. واقعا این انتظارات با ملاک ها ی ششگانه تطابق داشت؟  

در پاسخ قسمتی از سوالم یاد سخنان امام جمعه که لحظاتی قبل شنیده بودم افتادم. «برخی می گویند ما به فلانه کس رای می دهیم چون فلان جاده را درست کرد، فلان مدرسه را ساخت، فلان مبلغ را برای جوانان کمک کرد و به فلانی رای نمی دهیم چون وعده هایش دروغ بود و ورزشگاه را برای ما نساخت. نه خیر جانم  این ها وظیفه نماینده نیست و کاملا غلط است. نماینده به عنوان قانونگذار به مجلس می رود بروید تحقیق کنید ببینید چقدر قوانین را مطالعه کردند کجا مشکل قانون را متوجه شدند و برای اصلاح آن چه راهکاری ارائه دادند و ….» با این حساب خیلی از ملاک های تبلیغاتی و انتخاب های ما در واقع نفوذی است از نبایدها.  باید اول  سراغ شناختن وظایف نماینده می رفتم و مفهوم صحیحی از ملاک ها و الا بودنم پای صندوق رای هر چند ارزشمند و ضروری اما نوعی آب به آسیاب دشمن ریختن تلقی می شد. حواسمان به نفوذها باشد، باتری سرجای خود است، برخی چرخ دنده ها رسوب گرفته و از حرکت ایستاده اند.


نوشته شده توسط : صداقت94/12/3


فرم در حال بارگذاری ...