« اصلی ترین سرمایه مقابله با جنگ نرم (2)تلخ و شیرین! »

اصلی ترین سرمایه مقابله با جنگ نرم (1)

نوشته شده توسطصداقت...! 15ام مهر, 1395

* مسئله مهم در شرایط فعلی جامعه انسانی، جنگ تمام عیار بر علیه کرامت انسانی و معنویت است.

* جنگ جهانی علیه شیعه. جنگ غلبه فرهنگ است= جنگ نرم

* تسخیر، تسخیر جغرافیایی نیست، غلبه تمدن و فرهنگ است. این می تواند یک ملت را ضربه پذیر کند. باید این را باور کنیم.  با تسخیر اعتقادات، خاک بدون جنگ تسخیر می شود.  متاسفانه خیلی ها هنوز به جنگ نرم اعتقاد ندارند و احساس خطر نمی کنند.

* اگر باور کرده بودیم رهبر معظم انقلاب - پرچم دار عزت شیعه- مرتب با تعابیرمختلف هشدار نمی دادند شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ فرهنگی، جنگ نرم. ما در عرصه ای هستیم که من در زمینه فرهنگی احساس ولنگاری می کنم.

* اصلی ترین سرمایه ای  که ما را در مقابله با این جنگ نرم بیمه می کند


بساط عشق امام حسین علیه السلام است.

*در کشور ما حدود 55 میلیون نفر با عزای امام حسین علیه السلام مرتبطند و با دل و عشق سر بساط امام حسین علیه السلام حاضرند کجا چنین ظرفیتی پیدا می کنید؟ تشکلی مردمی نزدیک به اخلاص و برکت و نور.

* امروز بالاترین استراتژی ما در مقابله با دشمن، صلابت و تاسی حقیقی به امام حسین علیه السلام است.

*اگر در این ظرفیت  از صرفا همایش بودن  گذشته و در ک کنیم حسین علیه السلام کیست و کربلا کجاست می توان بر جنود ابلیس غلبه کرد و ان شاء الله مقدمه ظهور امام عصر علیه السلام را فراهم کرد.

* امام رضا علیه السلام فرمودند زمانی مهدی آل محمد علیه السلام ظهور می کند که نام امام حسین علیه السلام جهانی شده باشد.

*امام زمان علیه السلام وقتی ظهور کردند اولین  کلماتی که دارند ان جدی الحسین قتلوه عطشانا است. یعنی روضه عطش حضرت را می خوانند و دنیا چقدر باید حسین علیه السلام را شناخته باشد که حضرت روضه جهانی بخوانند. همه می دانند حسین علیه السلام کیست. دل ها و ذهن ها باید آماده شده باشد.

*ظرفیت دستگاه امام حسین علیه السلام  و شور این دستگاه می تواند شعوری ایجاد کند که هر کس سهمی در تغییر جهان داشته باشد.

*دهه 70 ما سه شبکه فارسی زبان در ماهواره وجود داشت در حال حاضر 160 شبکه فارسی 24 ساعته. برای چه این همه هزینه می شود؟

* ارزش های اصیل در نسل های بعد دچار صدمه شده است.  فرهنگی که دشمن اراده کرد و متسفانه در حال نفوذ است تغییر منش ها و رفتارهاست.

*دشمن (استکبار) برای کل جهان برنامه دارد اما مهمترین جبهه آن پایگاه شیعه، ایران است.

* هر کس سبک زندگی خود را شبیه سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام کرد خود را در مقابل همجمه جنگ نرم بیمه کرده است.  در زیارت عاشورا اول زندگی اسلامی مطرح شد و بعد آخرت معنوی (اللهم محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد). هر کس زندگی خود را حسینی کرد می تواند حسینی بمیرد.

* متاسفانه هنوز سبک زندگی حسینی در زندگی، رفتار و ارتباطات مردم ملاک قرار نگرفته است.

*  سبک زندگی غربی - به معنای خاصش سبک زندگی آمریکایی- می گوید اصالت با لذت. اصل بر اباحه گری. دنیا - نقد- را بچسب اخرت نسیه است. و برای پیشبرد اهداف مادی می گوید هر چیز مانع است بزن. تابو شکنی. بشکنید تقدس معنا ندارد  (حجاب زن می شود خشونت علیه زن/ در مخارج عزاداری اهل بیت یاد فقرا می افتند/ عزاداری می شود خرافات و …)

* راز موفقیت در برابر این هجمه نقد دیدن آخرت و اصالت ندادن به دنیاست. اگر دنیا و پیشرفت مادی گره گشای بشریت بود در دنیای غرب و کشورهایی که از لحاظ خدمت شهری و رفاه در حدی هستند که برای ما شاید قابل تصور نبود  هیچ مشکلی نداشتند در حالی که به نسبت جمعیت بالاترین آمار خودکشی مربوط به همین کشورهاست.

* کسی در این هجمه و جنگ فرهنگ و … موفق است که عقل معادش بر عقل معاشش غلبه داشته باشد. آخرت را نقد ببیند و دنیا را هم نبیند.

* امام علی علیه السلام می فرمایند:  دنیا را خدا در قرآنش خیلی تبلیغ نکرده - متاع قلیل، لعب، لهو و …- اما دنیا از تبلیغش  کمتره و آخرت را خدا خیلی تبلیغ کرده - یک سوم آیات قرآن تبلیغ آخرت است- اما خودش از تبلیغاتش بزرگتر است.! - قبل از رسیدن بهشت شیرینه ولی وقتی رسیدی شیرینی بهشت متفاوت است. ولی دنیا هیجان رسیدن به آن از خودش و رسیدن به آن نعمت بیشتر است.

* یک مکزیکی با دیدن جمع مردم در اربعین سال گذشته  و … شیعه شد و الان در قم درس طلبگی می خواند. پرسیدند چرا؟ گفت دنیا می گوید شیعه تروریسم است.قصه ای قبل از عاشورا خواندم. قصه مسلم سفیر آقای شما. در خانه هانی. مسلم در نهان خانه. پسر ابن زیاد وارد شد. مسلمی که لشکر جلو شمشیرش کم می آورد. پیشنهاد شد ابن مرجانه را بکشد. گفت از مکتب ما این به دور است. دیدم اسلام اصلا ترور ندارد.

* دنیا را مجذوب می کند مکتبی که مالک اشترش از در خیمه معاویه ملعون به امر امام برگشت. - شاید تاریخ عوض می شد. می توانست بگوید اول معاویه را می کشم بعد می روم و ..- اما امر فقط امر امام! مکتب ما این مکتب است.

* ما باید فرهنگ خود ر در دنیا غالب کنیم . باید نام امام حسین علیه السلام عالم گیر باشد. ما چه داریم برای ارائه دادن؟فقط گریه؟ فارغ التحصیلان مکتب عاشورا چگونه باید رفتار کنند و جذبه داشته باشند که دنیا جذب شود و بگوید ما عاشق این مرامیم!

جنگ نرم/ کوثر بلاگ

حجه الاسلام و المسلمین احسان بی آزار تهرانی/ مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام/ شب اول محرم/ 11 مهر1395

شنیده شده و نکته برداری توسط: صداقت (مدیر وبلاگ)

نظر از:  
مرضيه موسوي ندوشن

با سلام
مطالب عالي بود.
التماس دعا

پاسخ دادن:
سلام و احترام
متشکرم از ما فقط نکته برداری است
حاجت روا باشید.

1395/07/18 @ 22:53
نظر از: صهباء [عضو] 

سلام واحترام
کتاب این روزهای من
http://sahba98.kowsarblog.ir/?p=276887&more=1&c=1&tb=1&pb=1

پاسخ دادن:
سلام و عرض ادب
متشکرم از معرفی شما.
از حضور شما متشکرم
در پناه حق

1395/07/18 @ 13:53
نظر از: رودابه رضائی [عضو] 

احسنت

پاسخ دادن:
سلام و احترام
متشکرم.
از حضور شما سپاسگزارم
در پناه حق

1395/07/17 @ 13:06
نظر از: شاهمرادی [عضو] 
شاهمرادی

بسیار عالی

پاسخ دادن:
سلام و احترام
متشکرم.
از حضور شما سپاسگزارم
در پناه حق

1395/07/16 @ 17:31
نظر از: سیده فوزیه موسوی [عضو] 

با سلام وخدا قوت
سلام برحسین .. سلام بر شیرخوارت حسین …
التماس دعا

1395/07/16 @ 10:53
نظر از: سیده فوزیه موسوی [عضو] 

با سلام وخدا قوت
سلام برحسین ..
التماس دعا

پاسخ دادن:
سلام و احترام. خدا یارتان
السلام علیک یا ابا عبدالله
حاجت روا باشید.
از حضور شما سپاسگزارم
در پناه حق

1395/07/16 @ 10:52


فرم در حال بارگذاری ...