« تنهاتر از همیشه!ما را همین سر است؟!! »

تبلیغ نیاز نیست!

نوشته شده توسطصداقت...! 16ام آذر, 1395

آیت الله العظمی جوادی آملی در  دیدار  جمعی از اعضای هئیت موسس و گروه های علمی انجمن «اندیشه و قلم» با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

 تلاش برای متخلق کردن فضای رسانه ای  گامی بلند است.  خدا در آیات ارسال شده در ابتدای بعثت، به علم و اخلاق اشاره کرده است و فرموده است جامعه را همین دو بال حفظ می کند.

امروزه در برخی رسانه ها، افشاگری هایی به نام اخلاق و با هدف تحقق اخلاق صورت می گیرد در حالی که بسیاری از افشاگری ها، کنایه ها، تهمت ها و بی آبرو کردن ها گرچه به نام اخلاق ست اما اخلاقی عمل کردن نیست و در حقیقت ترویج بی اخلاقی است.

 کاربرد لفظ «مجازی» برای رسانه های سایبری  نادرست است. فضای مجازی حقیقتاً مجازی نیست! بلکه جایی که اندیشه مبادله می شود و می تواند تاثیر بپذیرد و اثر بگذارد فضای حقیقت است لذا ما با فضای حقیقی رو به رو هستیم.

قرآن کریم در ابتدای آیات وحی از علم، اندیشه و قلم سخن گفته است و ما را به اخلاق دعوت نموده است و در طلیعه آیات از جهنم و مجازات سخن نگفته است و این فرموده حضرت امیر علیه السلام در خطبه نهج البلاغه که «اخر الدّواء الکیّ» در همین راستاست؛ این حرف قرآن است که تا انسان از مرز انسانیت خارج نشود خداوند او را داغ نمی کند.

انسان جامه کرامت در بر دارد و کرامت در فرهنگ قرآن وصف فرشتگان است، باید کرامت با قلم و اندیشه ما آمیخته باشد، هرگز نباید به وسیله کلماتی که می نویسیم کسی را برنجانیم و به وسیله قلم خود به او نیش بزنیم، خداوند به قلم قسم یاد کرده و این تقدیس قلم را می رساند در نتیجه رعایت این نکات و حفظ حرمت قلم یک توجه دقیقی می خواهد. ممکن نیست با نیش حتی با نیش قلم فضایل اخلاقی را بتوان در جامعه زنده کرد.

برای این جهاد فرهنگی اول باید خود را منزه کنیم؛ اعتقاد و باور کامل به اینکه مرگ پایان کار انسان نیست و انسان در مواجهه با مرگ، مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد در نتیجه یک موجود ابدی است لذا باید در گفتار و عمل خود مراقبت کامل داشته باشد.

اخلاص، آنقدر معطر است که خود جاذبه دارد، اگر خلوص باشد رسانه ما دیگر رسانه ها را کنار می زند و این تبلیغ نیازی ندارد؛ قلم طیب و طاهر این خصلت را دارد.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی اسراء

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.5 stars
(4.5)
نظر از: زهرا سادات عادل برخوردار [بازدید کننده]  
زهرا سادات عادل برخوردار
4 stars

سلام علیکم
از مطالبی که در این بخش می‌گذارید، خیلی استفاده می‌کنم. ممنون از شما
آیا همه مطالب گفته شده در بالا (تحت عنوان “تبلیغ لازم نیست")سخنان آیت الله جوادی آملی بود؟

پاسخ دادن:
علیکم السلام و رحمه الله
متشکرم. باعث خرسندی ماست
بله. منبع به صفحه سایت ایشان لینک است مشاهده بفرمایید
از حضور شما سپاسگزارم
در پناه حق

1395/10/12 @ 08:09
نظر از: عابدی [عضو] 
5 stars

با سلام و خدا قوت
ممنون میشم از وبلاگ ما در لینک زیر دیدن کنید
منتظر نظرات شما دوست عزیز هستیم
http://ivan.kowsarblog.ir/?p=305930&more=1&c=1&tb=1&pb=1

1395/09/22 @ 12:02


فرم در حال بارگذاری ...