« روضه خوانی امام زمان علیه السلام!اصلی ترین سرمایه مقابله با جنگ نرم (1) »

اصلی ترین سرمایه مقابله با جنگ نرم (2)

نوشته شده توسطصداقت...! 20ام مهر, 1395

 * اگر بخواهیم حقیقت ادراک محضر نور سیدالشهدا را داشته باشیم باید امروزمان را در مقام عمل پیوند بزنیم به صحنه عاشورا. یک پیوند، پیوند و  ارتباط عاطفی است که لازمه شروع سلوک کربلایی شدن است. این آمدن و رفتن ها و اشک ها و تعظیم شعائر حسینی با اداب و سنت وارده در هر منطقه ای.  اما این شرط لازمی است که کفایت کننده نیست. اگر پیوند اخلاقی و عرفانی و اجتماعی و سیاسی به حقیقت کربلا نزنیم همه عالم یکپارچه برای امام حسین علیه السلام گریه کنند یزیدیان زمان درنگ و تاملی نخواهند داشت. با گریه صرف پشت نظام سلطه نخواهد لرزید.

*همسو شدن با امام زمان علیه السلام یعنی همین گریه کردن. امام زمان می گوید باید  خون گریه کرد در این مصیبت. اصل این اجتماع که همین شور حسینی و پیوند عاطفی است جای هیچ تاملی ندارد اما زمانی این گریه اثر دارد که بتوانیم در تقابل با دشمن قرار گیریم. جبهه شناسی. موضع شناسی.

* اشک با گریه متفاوت است. گریه ناب، چشمه فیاض الهی است.  اگر در مقام عاطفت دل ما لرزید باید در مقام عمل پیوند  بخوریم به حرکت  عملی امام حسین علیه السلام.

*کی ما می توانیم بگوییم با امام حسین علیه السلام  هستیم ؟ وقتی که

واقعا این ارتباط را بفهمیم. بفهمیم تقابل دو فرهنگ است. قران می گوید همیشه این تقابل وجود دارد. این جبهه برقرار است. و تمام تلاش دشمن  مصادره این تقابل به نفع خود است.

* در دنیای امروز دو فرهنگ - سبک زندگی- متقابل وجود دارد
فرهنگ و تمدن اسلامی یا همان فرهنگ قرآن و عاشورایی که خدامحور، ارزش محور، قیامت باور، رشد محور بر مبنای مبارزه با هوای نفس، معتقد به عالم آخرت و غیب، ظلم ستیز و مظلوم یاور است ودیگری  فرهنگ و تمدن غرب یا فرهنگ و تمدن ضد اسلامی که همان فرهنگ یزیدی - غربی آمریکایی- است که نفس محور- برآورده کردن آنچه دل و هوای نفس انسان می خواهد، لذت گرا - بر مبنای اصالت لذت- ، بی توجه به ارزش ها و خصلت های معنوی و انسانی، بی تفاوتی، عافیت طلبی و اباحه گری، توجه صرف به دنیا و ارزش های مادی است.

* این دو فرهنگ دو جبهه متقابل را تشکیل می دهد و این تقابل از زمان رسول خدا - صلی الله علیه و آله و سلم- امام حسین علیه السلام و تا امروز ادامه داشته و دارد.

*امروزه فرهنگ غربی کمر همت بسته  و تمام ابزار و امکانات مدرن ر ا به کار گرفته تا فرهنگ اسلامی را مغلوب کند و در این راه از هر حیله و ابزاری استفاده کرده است.

*آنچه تاکنون توانسته فرهنگ اسلامی را شعله ور و نورانی نگه دارد، تاسی به امام حسین علیه السلام و فرهنگ عاشوراست که با ظرفیت عظیم مردمی که ایجاد کرده است، همه دل ها را متوجه فرهنگ ظلم ستیز ، مظلوم یاور و ارزش مدار الهی نموده است.

* آنچه مقابل این فرهنگ  و اندیشه شوم غرب ایستاده، فرهنگ عاشوراست. این روزها تمام دنیا نام امام حسین علیه السلام است  و دشمن این را فهمیده.
و راه تقابل  این است که پیوند عملی بزنیم  به این فرهنگ و پیوند عملی یعنی طاغوت زمان را بشناسیم.
* دشمن می گوید ین مجالس و … سنت مردم است باشد ،نمی توانیم مقابله کنیم و از آنها بگیریم  اما فرهنگ جلسات و هیئات را سکولار می کنیم. که یعنی رسالت و امامت را با حاکمیت مخلوط نکنید. قدرت و سیاست جدای از فرهنگ پاک رسالت و  امامت است. سیاست نباشد محزون باشید یک تراژدی غم انگیز باشد به عنوان مظلومیت سید الشهدا. اما وصل شدن به یک حرکت سیاسی،  فرهنگ عاشورا یی که پیام می دهد طلم نکن و ظلم ستیز باشداین را بر نمی تابد. وقتی می توانیم مقابله کنیم که باور کنیم این جنگ نرم فرهنگی وجود دارد. و می توانیم فرهنگ ناب عاشورایی را به جهان صادر کنیم و این است راه سعادت.

* غیر ممکن است انسان با فرهنگ یزید و معاویه زندگی کند و طلب شفاعت از امام حسین علیه السلام داشته باشد.

*به تعبیر امام سجاد علیه السلام کربلا را کسانی رقم زدند که به  پدرم گفتند: لا معک و لا علیک. یعنی تماشاچیان! 
مگر می شود موضعی نداشت؟!

* راه تقابل با فرهنگ مریضی که دنیا را به سمت تجمل پرستی، پول پرستی و هواپرستی می برد تزکیه است. نفس ما  تزکیه نمی شود مگر با باور قیامت.

*بزرگترین بیماری بشریت، غفلت از قیامت است. اگر عقل معاد ما بر عقل معاش ما غلبه یافت پیروزیم و سعادتمند ولی به سند قران 90 درصد مردم جهان برعکس عمل می کنند و عقل معاششان غلبه دارد بر عقل معادشان.

* کسی که باور دارد رفتنی است سه چیز در زندگی او می بینی دل نبستن (سهم لذتت را ببر اما وابسته نباش)، بار بستن (بی تفاوت نیست نسبت به مردم)، دل نشکستن (زمان با هم بودن محدود چرا دل بشکنیم؟)

* راه حل درمان این درد بشریت- غفلت از قیامت- سوغاتی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از معراج است.  حدیثی که دستورالعمل سبک زندگی اسلامی است. 4 جمله روی هر در بهشت. یعنی 32 جمله بی نظیر که در شب های بعد بررسی خواهیم نمود.

 

حجه الاسلام و المسلمین احسان بی آزار تهرانی/ مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام/ شب دوم  محرم/ 12 مهر1395

شنیده شده و نکته برداری توسط: صداقت (مدیر وبلاگ)

 

نظر از: سیده فوزیه موسوی [عضو] 

باسلام وخداقوت
با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله حسین (علیه السلام) .
انشاالله موفق باشید.
التماس دعا

پاسخ دادن:
با سلام و احترام. خدا یارتان
ما هم متقابلا تسلیت عرض می کنیم.
متشکرم همچنین شما
از حضور ارزشمند شما سپاسگزارم
در پناه حق

1395/07/21 @ 14:39
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 
1395/07/20 @ 18:54


فرم در حال بارگذاری ...