« خانواده و قیام امام حسین علیه السلامکسی در بند غفلت‌ مانده‌ای چون من‌ندید اینجا! »

قیام امام حسین علیه السلام

نوشته شده توسطصداقت...! 22ام شهریور, 1397

قیام امام حسین علیه السلام

* هدف: اصلاحات (یکی از آن ها امر به معروف و نهی از منکر)

* جامعه هدف: در کل امت (نه حجاز یا کوفه و…)

* فرمودند می خواهم به سیره جدم رسول خدا و پدرم علی علیه السلام عمل کنم. مگر سیره این دو بزرگوار فرق داشت؟ چرا جدا شده؟

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فقط با کفار جنگ هایی داشتند ولی در درون امت فقط موعظه و سخنرانی و نصیحت ولی امام علی علیه السلام جنگ خارجی نداشتند فقط در درون جامعه اسلامی با منافقین جنگیدند. امام حسین علیه السلام فرمودند من مثل جدم  امر به معروف و نهی از منکر و موعظه می کنم و مثل بابام علی علیه السلام با منافق داخلی می جنگم. با مفسد داخلی می جنگم.

* چرا قیام به سیف - شمشیر- ؟ چون مفسده خیلی بزرگ بود.

* مفسده چه بود؟

دو قسمت از کلام امام حسین علیه السلام را کنار هم بگذاریم مشخص می شود: یکی از وصیت نامه مکتوب ایشان یکی از سخنانی که شفاها در عصر عاشورا به امام زین العابدین علیه السلام در هنگام وداع فرمودند: بالاترین مفسده، ریشه همه فسادها ظلم است. از ظلم بپرهیز.

* فقط امام علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام موفق به قیام به سیف در مقابل ظلم شدند و ان شاء الله در آینده ای نزدیک امام زمان علیه السلام. برای بقیه ائمه علیه السلام این فرصت ایجاد نشد.

* ظلم چیست؟ نظام آفرینش بهترین، کاملترین و زیباترین نظام است. همه چیز سر جای خود است. هر گونه انحراف در نظام آفرینش ظلم است. (قطع درخت، هدر دادن انرژی، آلوده کردن محیط زیست، هدر دادن عمر و…)

* ظلم منجر به بی دینی و اشکال در نظام احسن آفرینش می شود.

* محمد عبده سنی می گوید: اگر قیام امام حسین علیه السلام نبود اثری از اسلام - نه شیعه- باقی نمی ماند.

نتیجه: خدا نظام احسن را آفرید. ما ظلم کردیم به این نظام. با این ظلم به دین خدا ظلم شد. امام حسین علیه السلام قیام کرد که نظام افرینش را برگرداند به نظام احسن.  اگر امام حسین علیه السلام قیام نمی کرد دین نداشتیم و معلوم نبود این انحراف به کجا می رسید. تک تک انسان ها مهره های این نظام احسن هستند. هر کس خودش را خراب کرد از گردونه نظام احسن می رود بیرون مثل شیطان و شمر.

منبع: یادداشت برداری مدیر وبلاگ از سخنرانی سید مهدی شمس الدین/ شب اول محرم 1440/ 19 شهریور 1397

 


فرم در حال بارگذاری ...