« مهمان خدا/ نعمت پنجممهمان خدا/ نعمت سوم »

مهمان خدا/ نعمت چهارم

نوشته شده توسطصداقت...! 25ام خرداد, 1395

شدیم چهار نفر. دو تا خانم و دو تا آقا. حالا مشکل بیشتر از انتظار شد.  راننده را می شناختم. مردی میانسال با چند بچه و معروف به تقیدات ضعیف. این روزها آداب مثل قبل رعایت نمی شود. یکی دو بار از راننده های مذهبی تر شنیده بودم که به گفته ام که«کنار مرد نمی نشینم » ایراد می گرفتند که این حرف ها تمام شد و …. حالا این راننده که ظاهرا تقیدات آنها را هم نداشت شاید صذایش را هم بالا ببرد. سر جایم نشستم و هیچ حرکتی نکردم تا ببینم  ترتیب نشستن، مطابق فرهنگ ما می شود یا نه.

نگاه دوختم به راننده و عکس العمل ها. با تعجب دیدم وقتی یکی از آقایان خواست صندلی عقب بنشیند، راننده گفت شما بشین جلو. دو نفری جلو بشینید. مسافر اعتراض کرد : صندلی عقب که جا هست چرا دو نفر جلو بنشینیم؟ راننده گفت این خانم کنار مرد نمی نشیند.  صدای آهنگ راننده بلند بود، وقتی نشستم داخل تاکسی، نه تنها صدای ضبط که موسیقی غیر شرعی پخش می کرد کم کرد، بلکه  ضبط را  خاموش کرد.

امروز از حرکت راننده  نعمتی دیدم فراموش شده. احترام و امنیت زنان ایرانی! حکومت اسلامی ما، احترامی رقم زده برای بانوان که حداقل هایش از تاکسی گرفته و  کوپه قطار مجزا و مترو، ردیف جدا در دانشگاه و کلاس درس و … تا قانون ها و شرایط ازدواج و شغل و …. کاستی ها همه جا هست اما اگر دقت کنیم زیبایی ها بس فراوان است. شرایط مهیاست فقط خودمان باید بخواهیم. خدایا تو را شکر به واسطه  این نعمت و همه نعمت هایی که  زمینه ساز این امنیت بوده و هست و خواهد بود،  اعم از مردان با غیرت، قانون، تبصره، مرام و هر چیز دیگری که احترامی برایم رقم زده ای که مرا با نگاه تو می نگرند نه دنیازدگان غربی!

امنیت زنان در جامعه اسلامی

نوشته شده توسط صداقت/ 23 خرداد 1395

نظر از: اقای تنها... [عضو] 

بی پرو بال به پرواز رسیدن شدنی است

بسکه در ماه خدا هست هوا آماده

بسیار عالی
با مظلب اولین روزه دار چه کسی بود درخدمت شماییم …
منتظر حضور گرم و همیشگیتان…

پاسخ دادن:
سلام و احترام
بسیار زیبا
متشکرم
چشم حتما. سر زدن به دوستان وظیفه ماست
از حضور شما سپاسگزارم
در پناه حق

1395/03/25 @ 17:09
نظر از: اقای تنها... [عضو] 

باسلام
منتظر حضور گرم شما هستیم…
تعدد نظرات شما در هر مظلب بروزنشانه ی رضایت و باعث خرسندی ماست
روزیتون شهادت…

پاسخ دادن:
سلام و احترام
چشم حتما
نظر لطف شما و بازديد كنندگان محترم است.
همچنين روزي شما
از حضور شما سپاسگزارم
در پناه حق

1395/03/24 @ 17:24


فرم در حال بارگذاری ...