« بر پا در روزگار از نظر فیلسوف فرانسوی!سببش بندگی حضرت درویشان است!! »

دقیقا منظور شما از این سوال چیه؟!!!

نوشته شده توسطصداقت...! 13ام خرداد, 1394

* اگر حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف امام دوازدهم ما شیعیان است و موجود و زنده و قادر به انجام هر کاری از سوی خدا ، چرا شیعیان این قدر مشکلات مختلف اجتماعی و فقهی و … دارند و ایشان برطرف نمی کند؟

اولا این اعتقاد ماست که امام ما در سال 255 متولد شده اند و زنده ولی در غیبتند. و معتقدیم به اذن الهی قادر به انجام کارهای خارق العاده و برای هر کدام از این موارد روایات و علاوه بر آن ملاقات ها و کرامت ها و …. اما لازمه صدق اعتقاد خود را این نمی دانیم که چون ایشان زنده اند و توان انجام کارهای خارق العاده را دارد باید تمام مشکلات شیعیان را بر طرف کند. مشکلات برای پیامبران الهی و پیروان آنها از جمله حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم هم وجود داشت(جنگ ها، مشکلات اقتصادی، فتنه ها، بیماری و … ) اما آنها را با معجزه حل نکردند.

باید دانست که

* صدور کرامت (کار خارق العاده) نیا ز به اذن الهی دارد و هر وقت او بخواهد نه هر وقت ما بخواهیم.

*صدور کرامت مربوط به مواقعی است که حل مشکل فرد یا جامعه از طریق معمول بسیار دشوار یا نا ممکن باشد.

*صدور کرامت گاهی برای آگاهی مردم  به الطاف امام نسبت به خود  و مقام معنوی ایشان و استواری در عقیده است.

*مشکلات از جنبه دینی برای آزمایش مردم و سنجش ایمان آنها ست علاوه بر آن بروز استعداد ها و توانمندی ها و خلاقیت افراد هم از برکات مشکلات است.

* امام ما زنده ولی در غیبتند و خودشان به طور مستقیم و آشکار در امور شیعیان و رهبری آنها دخالت نمی کنند(خورشید پشت ابر) و مردم را در زمان غیبت از نظر علمی و تقوایی به مجتهدین واجد شرایط ارجاع داده اند.

* این نکته را هم فراموش نکنیم که زمین پر از قسط و عدل و نعمت ها و برکات فراوان مربوط به زمان ظهور و تشکیل حکومت ایشان است. ایشان برای تشکیل حکومت هم هر چند با مشکلات زیادی روبرو هستند ولی با کمک یاران و غلبه بر مشکلات حکومت تشکیل می دهند نه با معجزه.

شبهات مهدویت/ آقای نصر/ خلاصه و باز نویسی صص 9 تا 14


فرم در حال بارگذاری ...