« مهمان خدا/ نعمت اولبقا و زندگی! »

ماه رمضان امسال و ...!

نوشته شده توسطصداقت...! 18ام خرداد, 1395

سلام بر دوستان  و همراهان ناشناس وبلاگ گهر عمر

ماه رمضان امسال هم از راه رسید. نمی دانم جویای طرح امسال ماه رمضان هستید یا نه

چند سال قبل را به یاد ندارم اما  اگر  سه ماه رمضان قبل  را به یاد داشته باشید هر سال با سی پست، سال اول  با عنوان پیام زندگی  ، سال بعد با  عنوان «هر ورقش دفتری معرفت کردگار » و سال قبل هم  با عنوان «منجیه» که همه در موضوع  «هو معدن الا یمان و بحبوحته» در دسترس شما بزرگواران است، در خدمت شما بودیم. خیلی تامل نمودم این همه سال تلاش درقرائت و یادگیری و فهم  مفاهیم قرآن - که البته لازم بود و مقدمه راه- ماه رمضان امسال تصمیم جدیدی دارم  و متفاوت. و آن کمک به یکدیگر در عمل به یک آیه از قرآن.  قصد دارم همه ماه رمضان امسال را،  تلاش کنم و تمرین برای عمل به یک آیه 

«” وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ/ سوره ابراهیم آیه 7»

و آنگاه كه پروردگارتان اعلام كرد كه اگر واقعا سپاسگزارى كنيد [نعمت] شما را افزون خواهم كرد و اگر ناسپاسى نماييد قطعا عذاب من سخت‏ خواهد بود.

 همه اطلاع داریم که بدون شك خداوند در برابر نعمتهايى كه به ما مى‏بخشد نيازى به شكر ما ندارد، و اگر دستور به شكرگزارى داده آن هم موجب نعمت ديگرى بر ما و يك مكتب عالى تربيتى است. و  حقيقت شكر تنها تشكر زبانى يا گفتن” الحمد للَّه” و مانند آن نيست، بلكه شكر داراى سه مرحله است نخستين مرحله آن است كه به دقت بينديشيم كه بخشنده نعمت كيست؟ اين توجه و ايمان و آگاهى پايه اول شكر است، و از آن كه بگذريم مرحله زبان فرا مى‏رسد، ولى از آن بالاتر مرحله عمل است، شكر عملى آن است كه درست بينديشيم كه هر نعمتى براى چه هدفى به ما داده شده است آن را در مورد خودش صرف كنيم كه اگر نكنيم كفران نعمت كرده ا‏یم (تفسیر المیزان/ ج 10/ ص 278)

خوب قبل از اینکه بتوانیم و قصد شکر داشته باشیم نیاز است نعمت ها را ببینیم. درج خاطرات از نعمت هایی که می بینیم و چگونگی شکر آن در عمل! با ما همراه باشید.

فضل خدای را که تواند شمار کرد                              یا کیست آنکه شکر یکی در هزار کرد

نوشته شده توسط: مدیر وبلاگ/صداقت/18 خرداد1395

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: صهباء [عضو] 

سلام وسپاس
ان شالله همه ما بتوانبم به فرامین قران عزیز عمل بنماییم
حتی اگر به اندازه یک ایه از ان باشد

پاسخ دادن:
سلام و احترام دوست عزیز
ان شاء الله به یاری خدا
از حضور شما سپاسگزارم
در پناه حق

1395/04/04 @ 02:50
نظر از: رحیمی [عضو] 
5 stars

با سلام
در محضر بهجت:
جماعتی از این جانب، طلب موعظه و نصیحت می‌کنند؛ اگر مقصودشان این است که بگوییم و بشنوند و بار دیگر در وقت دیگر، بگوییم و بشنوند، حقیر عاجزم و بر اهل اطلاع پوشیده نیست؛ و اگر بگویند کلمه‌ای می‌خواهیم که اُم‌ّالکلمات باشد و کافی برای سعادت مطلقه دارَین باشد، خدای تعالی قادر است که از بیان حقیر، آن را کشف فرماید و به شما برساند.
پس عرض می‌کنم که غرض از خلق، عبودیت است «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُون»، و حقیقت عبودیت، ترک معصیت است در اعتقاد که عملِ قلب است و در عملِ جوارح. و ترک معصیت، حاصل نمی‌شود به‌طوری‌که ملکه شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا در هر حال و زمان و مکان و در میان مردم و در خلوت «و لا أقول سبحان الله والحمد لله، لکنه ذکر الله عند حلاله وحرامه».
به سوی محبوب، ص۲۳
یا علی علیه السلام

پاسخ دادن:
با سلام و احترام
بسیار عالی.
از حضور شما سپاسگزارم
در پناه حق

1395/03/31 @ 12:05


فرم در حال بارگذاری ...