« ده نام دارم!شب پره نباش! »

سنگ راه شیدایی!

نوشته شده توسطصداقت...! 5ام خرداد, 1393

عوامل و موانع ایجاد و ابقاء
عشق و محبت اهل بیت و امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف در قلب و دل

بیماری نفاق

یکی از بیماری های خطرناک روحی، تفاوت بین ظاهر و باطن ، دوگانگی شخصیت در بعد اعتقادی یا اخلاقی است که در قرآن با عنوان منافق معرفی می شود. در طول تاریخ اسلام جدی ترین نیروی مانع در برابر نفاق نیروی حق وابسته به مقام ولایت و امامت معصومین و به ویژه امام عصر می باشد بنابراین شدیترین مبارزات منافقین نیز با همین نیرو می باشد. پس باید مراقب خود و جامعه خود باشیم و الا ناخواسته نفاق، محبت و ولایت علی علیه السلام و اولاد او را از ما خواهد گرفت.

حماقت، جهالت و عدم بصیرت

صفت حماقت و جهالت ناخواسته به همراه خود سوء تفاهم و عدم قابلیت در شناخت خدا، اهل بیت و امام زمان علیه السلام و محبت آنان به همراه خواهد داشت.

آشتی و دوستی با دشمنان امام زمان علیه السلام

از آنجا که اهل بیت و امام زمان علیه السلام مظهر غیرت الهی هستند، اساسا حب به دشمنان خود را از هیچ کسی تحمل نمی کنند و اگر بوی حب دشمنانشان را در دلی احساس نمودند شدیدا او را مورد طرد قرار می دهند.

ناپاکی مولد و بی تباری

یکی از زمینه های مهم قبول ولایت اهل بیت اصالت خانوادگی و دقت در پاکی انعقاد نطفه و تحکیم نظام خانوادگی است.

حرام خواری و تغذیه نامشروع

خوردن نجاسات  مانند خوک و شراب و … و یا اموالی که از راه غیر مشروع به دست می آیند مانند رشوه خواری، ربا و اموالی که حقوق الهی خمس و زکات آن پرداخته نشده ، خوردن مال یتیم  از خطرناکترین عوامل تخریب روح ولایت پذیری و عشق به امام زمان علیه السلام است.  از سیاست های همیشگی یهود دشمن اول اسلام و اهل بیت ترویج فرهنگ ربا و ربا خواری بوده و خواهد بود

سیاست زدگی و ریاست طلبی

این دو رذیله به یکباره عشق به اهل بیت را از دل بر می چیند و دشمنی با آنان را مباح و بلکه در نظر واجب و لازم می نماید.

بی صبری و تعهد شکنی

حفظ ارزش ها نیاز به صبوری فراوان و حفظ تعهدات و پیمان ها دارد

بحث محبت/ مهدی نیلی پور/ خلاصه صص  40-33


فرم در حال بارگذاری ...