« کاظم از دیدگاه دانشمند جهان تسنن!علی علیه السلام از زبان عایشه و معاویه! »

چهار تایی عشق!

نوشته شده توسطصداقت...! 12ام اردیبهشت, 1394

حرث بن مالک گوید: به مکه آمدم و سعد بن ابی وقاص را ملاقات نمودم. به اوگفتم:

آیا منقبتی از علی علیه السلام شنیده ای؟ سعد گفت:

چهار منقبت درباره علی مشاهده نموده ام که اگریکی از آنها را من داشتم نزد من محبوب تر اززندگی کردن همانند نوح پیامبر علیه السلام و عمر طولانی  بود.

اولین منقبت اینکه: پیامبر  ابابکر را به عنوان ابلاغ سوره مبارکه برائت نزد مشرکان فرستاد، یک شبانه روز از مسافت را طی کرد . در این هنگام پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به علی علیه السلام فرمود: به دنبال ابابکر برو و سوره برائت را از او بگیر و تو آن را ابلاغ نما. پس علی علیه السلام ماموریت را انجام داد و ابابکر در حالی که گریه می کرد برگشت و عرض کرد: یا رسول الله آیا درباره من آیه نازل شده ؟ پیامبر فرمودند: جز خیر چیزی نیست. همانا از طرف من تبلیغ نمی کند کسی امری را جز من وآن کسی که از اهل بیت من باشد.

دومین منقبت اینکه: ما با رسول خدا در مسجد بودیم . هنگام شب ندایی در میان شد ه باید هر که در مسجد است بیرون رود جز آل رسول و آل علی علیه السلام. ما با شتاب از مسجد خارج شدیم. فردا صبح عباس بن عبد المطلب نزد پیغمبر آمد و گفت: یا رسول الله عموهای خود را از مسجد بیرون کردی و این پسر (حضرت علی علیه السلام) را در کنار خود جای دادی؟ رسول خدا فرمود: من به میل خود این دستور ندادم. همانا خداوند به این کار امر فرمود.

سومین منقبت اینکه: پیامبر عمر و سعد را به سوی خیبر فرستاد. سعد مجروح شد و عمر برگشت. در این حال رسول خدا فرمود: پرچم لشکر را به مردی خواهم داد که خدا و رسولش را دوست دارد و  خدا و رسول نیز او را دوست دارند. سپس علی علیه السلام را طلبید.گفتند به چشم درد مبتلا است… و پرچم لشکر را به او عطا کرد.

چهارمین منقبت اینکه: روز عید غدیر خم است که پیامبر در آن روز فرمود: که هر کس که من مولای او هستم علی علیه السلام مولای او است و این سخن را سه بار تکرار کرد.

الغدیر80:1/ به نقل از کتاب مولود کعبه/ محمد رحمتی شهرضا/ ص 52 و 53

نظر از: سایت ریاحین [بازدید کننده]
سایت ریاحین

بسم الله الرحمن الرحیم
سایت مذهبی ریاحینwww.rayahin.net همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ فعالیت رسمی خود را شروع کرده است.
* هدف از راه اندازی این سایت، نشر متمرکز زوایای مختلف زندگی بانوان اهل بیت عصمت و طهارت است. در مرحله اول مجموعه مقالات، مصاحبه‌ها، اشعار، متون ادبی، معرفی کتب و منابع معتبر درباره حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، حضرت زینب (سلام الله علیها)، حضرت معصومه (سلام الله علیها) و حضرت رقیه (سلام الله علیها) گردآوری و منتشر خواهدشد و به تدریج نیز مطالب مفید درباره سایر بانوان بزرگ شیعه به سایت ریاحین افزوده خواهد شد.
*تلاش ما بر این است که محتوای مورد استفاده در سایت با دقت فراوان از منابع مختلف اعم از تألیفات و سخنرانی‌های بزرگان و محققین ارجمند علی الخصوص مراجع عظام تقلید و علمای حوزه‌های علمیه و نویسندگان برجسته حوزه دین انتخاب شود.
*به رسم امانت سعی‌مان بر این خواهد بود که تمام مطالب با ذکر منابع اصلی و به طور دقیق منتشر شود. امیدواریم هر جا نیز به علت حجم کار دچار غفلت می‌شویم با همراهی و تذکرات شما عزیزان به سرعت به جبران شود و اشکالات اصلاح شوند.
به منظور ارتقاي سطح کيفي و محتواي مطالب سایت ریاحین، خواهشمند است نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را درباره مطالب سایت برای ما ارسال نمایید.
هم‌چنین با توجه تصمیم مدیریت سایت مبنی بر تشکیل گروه همکاران افتخاری، دوستانی که آمادگی دارند با سایت همکاری منظم داشته باشند و یا در ایام مناسبتی همکاری نمایند، مشخصات کامل خود را با ذکر توانایی و تخصص به ایمیل این سایت، ارسال نمایند.
اولویت‌های همکاری افتخاری:
* توانایی ترجمه مقالات عربی به فارسی
* مقاله‌نویسی و نکته‌ نویسی مذهبی
* تهیه خبرهای مذهبی
* شعر و متون ادبی ـ مذهبی
* عکاسی مذهبی و طراحی پوسترهای مناسبتی
* فعالیت گسترده در شبکه‌های اجتماعی

پاسخ دادن:
با سلام و احترام و تشکر از حضور شما
از سایت شما بازدید شد. حرکت شایسته تقدیری است. ضمن آرزوی موفقیت،
ان شاء الله در اولین فرصت مناسب اقدام خواهد شد.

1394/02/23 @ 11:26
نظر از: گفته ها و ناگفته های یک طلبه [عضو] 

ممنون گل بانو

پاسخ دادن:
سلام
خواهش می کنم
از حضور شما سپاسگزارم
در پناه حق

1394/02/22 @ 20:29
نظر از: مدرسه الزهـــرا(سلام الله علیها) زرین شهر [عضو] 

ممنونم ازتون
ولی اینم یه نوع چالش بود

پاسخ دادن:
سلام
خواهش می کنم
بله. منظور ما هم همین بود
از حضور شما سپاسگزارم
در پناه حق

1394/02/21 @ 14:20
نظر از: رحیمی [عضو] 

با سلام و عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت وفات جانسوز صدف دریای ایثار و عصمت، پرورش یافته دامان ولایت، محبوب مصطفی صلی الله علیه و اله و نور دیده مرتضی علیه السلام، سکاندار کربلا و عطر خوش زهرا سلام الله علیها و الگوی عفاف و پاکی را به راهیان عشق و شیفتگان راه سرخ شهادت.

ان شاءالله دعای خیر آن عُلیاء مُخَدَّرِه حضرت زینب سلام الله همیشه بر زندگیتان جاری باشد.
یا علی - علیه السلام -

پاسخ دادن:
با سلام و احترام و عرض تسلیت متقابل
ان شاء الله
علی علیه السلام یارتان
از حضور ارزشمند شما سپاسگزارم
در پناه حق

1394/02/14 @ 12:09
نظر از: خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام [عضو] 

سلام، خدا قوت

بی ذکر علی صومعه و دیری نیست

کس را پـی درک ذات او سیری نیست

گویند که از غـیر علـی چشـم بپوش

هـر جـا نگـرم علـی بـود غیـری نیـست

پاسخ دادن:
سلام و احترام
خدا یارتان
زیبا بود
از حضور ارزشمند شما سپاسگزارم
در پناه حق

1394/02/13 @ 12:27
نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 

میلاد نور گرامی باد

پاسخ دادن:
سلام
زیباترین عید سال بر شما مبارک
از حضور شما سپاسگزارم
در پناه حق

1394/02/12 @ 19:57


فرم در حال بارگذاری ...