« چه اتفاق عجیبی میان ما افتاد!گفتي كه حافظا دل سرگشته ات كجاست! »

مردم مي گويند!!!

نوشته شده توسطصداقت...! 10ام بهمن, 1393

فكرم درگير بود. به هر دري مي زدم جوابي نمي يافتم. درگيري فكري خواب و خوراك و آرامش را از من ربوده بود. نيمه هاي شب بود.  در جستجو رسيدم به كتاب علوم قرآني آيت الله  محمد هادي معرفت. متن كتاب به گونه اي بود كه مجبور بودم كل كتاب را به طور اجمالي  مطالعه كنم. سي صفحه اي از كتاب مطالعه كرده بودم ، رسيدم به مطلبي كه سوال قبل را از ذهنم پاك كرد، ولي به اندازه پيدا كردن جواب سوال قبلي  شيرين و جذاب بود. نوشته بود: «  شيخ طوسي در تفسير آيه (1)  مي گويد:«مفسرين گفته اند نوشتن نمي دانست ، ولي آيه چنين دلالتي ندارد. صرفا گوياي اين جهت است كه نمي نوشته و نمي خوا نده است و چه بسا كساني كه نمي نويسند ولي قادر بر نوشتن هستند و … پس مفاد آيه چنين است: پيامبر به نوشتن و خواندن دست نزده بود و او را عادت بر نوشتن نبود و علامه طباطبايي فرموده است: ظاهر عبارت نفي عادت - بر نوشتن و خواندن - است و… به علاوه داشتن سواد كمال است و بي سوادي نقص و عيب و چون تمامي كمالات پيامبر از راه عنايت خاص الهي بوده و هرگز نزد كسي و استادي تعلم نيافته (علم لدني) پس نمي شود ساحت قدس پيامبر از اين كمال تهي باشد…. » (2). 
نزديك يك سال از مطالعه آن مطلب مي گذرد اما  امشب دوباره همان شيريني برايم تداعي شد، مي پرسيد چرا ؟
جعفر بن محمد پسر صوفي چنين نقل كرده است: از امام جواد عليه السلام پرسيدم: اي فرستاده خدا چرا  به پيامبر «امي» مي گويند: حضرت پرسيد: مردم در اين باره چه مي گويند؟ گفتم: بر اين گمان اند كه چون نمي نوشت به او امي (= بي سواد) مي گويند. حضرت فرمود: دروغ مي گويند. نفرين خداوند بر آنان باد! اين كجا و سخن پروردگار خجسته و والا در كتاب خودش كجا «او كسي است كه در ميان جمعيت درس نخوانده، رسولي از خودشان برانگيخت كه آيا تش را بر آنان مي خواند و آن ها را تزكيه مي كند و به آنان كتاب [قرآن] و حكمت مي آموزد (جمعه/ 2)» چگونه پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم چيزي را كه خود نمي دانست آموزش مي داد؟ سوگند به آفريدگار،  حضرت رسول هماره به هفتاد و دو يا هفتاد و سه زبان مي خواند و مي نوشت. او را «امّي» ناميدند چون اهل مكه بود و مكه از امهات [= مادران] آبادي هاست. پروردگار نيز در قرآن مكه را چنين خوانده است: تا (اهل) ام القري [= مكه] و كساني كه گرد آن هستند بترساني». و اين  است پيامبر ما

(1) عنكبوت 48

(2) علوم قرآني/ آيت الله محمد هادي معرفت / صص 32 و33

(3) همنام گل هاي بهاري(نگاهي نو به شخصيت و زندگي پيامبر گرامي صلي الله عليه و آله و سلم)/حسين سيدي/ ص 62

نظر از: رحیمی [عضو] 

با سلام
کسانی که با اسم اسلام می آیند و می خواهند خراب کاری بکنند و مثلا ،یک کارهای زشتی بکنند و خلاف اسلام بکنند ،بدانید اینها اسلامی نیستند ،اینها ضد اسلام هستند ،ضد انقلاب هستند ،نفوذ کرده اند در بین جمعیت ها. همه جا هست ملت باید #هوشیار باشد. #الان_هوشیاری_بیشتر_لازم است از اول. اول آن کسی که مخالف با اسلام بود می شناختندش مردم. سازمان امنیت را همه مردم می گفتند:اینها برخلاف ملت و اسلام هستند ؛می شناختند این را. این سردمدارها هم مردم می شناختندشان ،چون می شناختندشان با آن ها مبارزه می کردند. مبارزه با آن ها آسان بود.
#منافق_ها_هستند_که_بدتر_از_کفارند. آنکه می گوید مسلمان هستم و به ضد اسلام عمل می کند و می خواهد به ضد اسلام عمل بکند. امام خمینی (ره).

التماس دعا
اللهم عجل لولیک الفرج

پاسخ دادن:
سلام عليكم
انتخاب زيبايي بود
از حضور شما سپاسگزارم
محتاجيم به دعاي خير دوستان
اللهم عجل لولیک الفرج
در پناه حق

1393/11/12 @ 19:40
نظر از: رد پای یک طلبه [عضو] 

سلام عليكم

بارگاهی که به شهر قم به پاست
هم برای نجف هم کربلاست
خاک اورا غرق بوسه می کنم
چون که جای پای اربابم رضاست
وفات حضرت فاطمه معصومه (س) تسلیت باد.

پاسخ دادن:
سلام عليكم و رحمه الله
شعر با محتوايي بود
ما هم وفات بانو را به شما تسليت عرض مي كنيم.
از حضور دوستانه شما سپاسگزارم
در پناه حق


الحاقیات:
  • 1422626566165646.jpg -   ضمیمه یافت نشد!
1393/11/11 @ 09:32


فرم در حال بارگذاری ...