« سلمان فارسی افتخار ایرانیان!قیام امام حسین علیه السلام »

خانواده و قیام امام حسین علیه السلام

نوشته شده توسطصداقت...! 24ام شهریور, 1397

* ظلم چیست؟: هر گونه انحراف در نظام آفرینش ظلم است.

* اقسام ظلم: ظلم به خود، ظلم اجتماعی (غیر خود اعم از انسان و محیط و درخت و حیوان و…) که بدترین نوع آن طبق کلام امام حسین علیه السلام ظلم به کسی است که دستش به جایی نمی رسد یعنی ظلم به آدم بی کس و کار. ظلم به خدا که حد اعلای آن شرک است و در حد پایین تر شرک خفی.

*یک ظلم من چه اثری می تواند داشته باشد؟ یک ماشین در بزرگراه اگر بر خلاف جهت بقیه حرکت کند مشکلی ایجاد نمی شود؟

* ظلم معمولا از ظلم به خود شروع می شود، و بعد در ظلم اجتماعی ادامه می یابد و به ظلم به خدا منجر می شود.

* به فرموده رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم: بین انسان ها و بهشت هفت موقف و ایست بازرسی است که راحت ترین آن مرگ است.! و سخت ترین وقتی که مظلومی در دادگاه الهی بگوید خدایا این به من ظلم کرد.!

* به فرموده امام صادق علیه السلام: دوست داری بدانی در نظام احسن هستی یا نه؟ خودتان را با 6 خصلت نسبت به دیگران امتحان کنید: فرمودند، به دیگران ظلم نکند. خیانت نکند. کسی را حقیر نکند. غش در معامله نکند. کسی را از آنچه می تواند محروم نکند. غیبت نکند.

* مصداق های ظلم: ظلم به همسر. در نظام احسن جدایی از همسر معنایی ندارد.در حال حاضر از هر 4 ازدواج یکی به طلاق و جدایی منجر می شود.

*چرا ظلم به همسر اتفاق می افتد؟ بر اساس تحقیقات به سه دلیل : دستورات دینی اجرا نمی شود (حکم خدا کمرنگ شده)/ ارزش های اخلاقی نیست./ دنیا طلبی و رفاه خواهی

*مصادیق ظلم به همسر: 1- توهین و تحقیر و احترام نکردن همسر و خانواده اش 2- اطمینان نداشتن به همسر 3- عدم تمکین نسبت به یکدیگر 4- عدم توجه به سلیقه همسر (ارزش قائل نشدن برای او و نظراتش) 5- زن و شوهر نسبت به هم سه چیز را رعایت نمی کنن: از اشتباهات خود عذر خواهی نمی کنند. از زحمات هم تشکر نمی کنند. در برابر سختی ها و مشکلات صبر نمی کنند.

* امام حسین علیه السلام: هر کس موجب شود زندگی از هم بپاشد گناهش بیش از این است که یک انسان زنده را با قیچی ریز  ریز کند.

* حکم زندگی زن و شوهر: ظلم بد است. اگر اذیت شدی صبر کن.

 یادداشت برداری توسط مدیر وبلاگ  از سخنرانی سید مهدی شمس الدین/ شب دوم محرم 1440/ 20 شهریور 1397


فرم در حال بارگذاری ...