« چگونگی همراه شدن با حضرت زهرا علیها سلام و آل الله (2)خار مغيلانم آرزوست! »

چگونگی همراه شدن با حضرت زهرا علیها سلام و آل الله (1)

نوشته شده توسطصداقت...! 20ام اسفند, 1394

* محبت به اهل بیت علیهم السلام و عشق به آل الله چقدر ما را با ایشان همراه نموده است؟

اولا  باید یک چیز روشن شود. شیعه و محب با هم متفاوتند و دایره محبت بسیار وسیع است.  ظرف محبت اهل بیت مثل آکواریوم ا ست  و همه جور آدمی در آن دیده می  شود. شیعه، سنی، بودایی، هندو و یهودی و مسیحی و حتی کسانی که خدا را قبول ندارند و جهان بینی مادی دارند چون تاریخ و قانون و علم و تجربه و اخلاق را قبول دارند. از طریق تاریخ شیفته اهل بیت می شوند. ما کسانی را داریم که اصلا مسلمان نیستند اما در مورد حضرت علی علیه السلام کتاب نوشته اند. مثل جرق جرداق  که در مورد اهل بیت علیهم السلام به خصوص در مورد شخصیت حضرت علی علیهم السلام کتاب دارد.

محب زیاد است. اما شیعه بودن مداله. کسی که قلابی مدال را بر شانه بزند جرمه و هرچه مدال بالاتر جرم بالاتر.

* امام حسن عسگری در سامرا که بودند قاضی ا لقضاتی بود سنی که شیفته حضرت بود. داشت از کوچه رد می شد

مردی را دید در حال سوراخ کردن مغازه صرافی برای دزدی.  قاضی بود امد جلو. دزد قاضی را می شناخت برای رهایی سوء استفاده کرد گفت من شیعه امام حسن عسگری هستم. قاضی گفت می رویم نزد ایشان اگر فرمود تو شیعه ایشان هستی من دستت را می بوسم. 500 دینار هم به تو می دهم و و رهات می کنم اما اگر بر عکس. 1000 شلاق و 3 سال زندانی که با این اعمال زشت خودت را به ایشان نسبت ندهی. رفتند رسیدند به کوچه امام در سایبان مانندی بالای پشت بام در حال قرائت قرآن بودند. از همان کوچه از حضرت سوال کردند. قاضی قضیه را گفت و از حضرت سوال کرد حضرت فرمودند نه شیعه ما نیست.  دزذ را بردند به محکمه.  و دستور داد 4 تا غلام حاضر تا او را شلاق بزنند هر چه میزدند می خورد به زمین. قاضی گفت بروید بلد نیستید. 4 تا غلام دیگه امدند شلاق ها خورد به صورتشان. قاضی خودش شلاق گرفت خورد به صورتش و دزد هم مرتب می گفت نگفتم من ادم مهمی هستم. کرامات دارم و … رفتند نزد امام حسن عسگری تا از قضیه سوال کنند. حضرت فرمودند می دانی چرا نخورد؟ چون تو نمی فهمی چه می گویی. می دانی به چه کسی می گویند شیعه؟ گفتند به سلمان، به ابوذر … تو ابوذری؟ سلمانی؟ گریه افتاد آقا نه ولی من شما را دوست دارم. حضرت فرمود تو محب مایی نه شیعه ما.  این اتفاق افتاد تا بفهمی.
آیا در قران وقتی عیسی از گل کبوتر ساخت و دمید و زنده شد ارزش از گل بود یا دم عیسی؟ مرده زنده می شد لیاقت مرده بود یا دم موسی؟
اگر کسی فرق شیعه و محب را بفهمد و با انجام اعمال نادرست ادعای شیعه بودن نماید حداقل این جرم فقط در دنیا 30 سال گرفتار حبس می شود. چون مدالی می زنی که لایقش نیستی.

* خوب حالا اگر کسی بخواهد محب حضرت زهرا علیها سلام  باشد و همراه باشد چه کند؟

* از اسامی حضرت فاطمه علیها سلام زهرا است. که دو معنا دارد
معنای اول اینکه از زهره است زهره یعنی نورانی. یعنی نور است.  نور است یعنی چه؟ خدا در قرآن جبرئیل را قدرتمند ترین ملائکه معرفی می کند . از بین ملائکه حامل وحی است.  در قضیه 40 روز فاصله گرفتن رسول خدا از خدیجه و نخوردن غذاهای زمینی و … روز 40 جبرئیل از عرش می آمد با طبقی  در حالی که عرق کرده بود (چه کسی؟ قویترین ملائکه و از بالا به پایین می آمد نه از پایین به بالا). چه بود؟ یک سیب سرخ. نصف کرد نیمی پیامبر و نیمیخدیجه سلام الله علیها. نوری از آن مشاهده شد. سوال کرد این چیست؟ حضرت فرمود نور زهرا علیها سلام. یک چنین عظمتی دارد نور حضرت زهرا علیها سلام.  پس زهرا یعنی جنس او از نور است.

معنای دوم زهرا ست چون مایه آرامش خانه علی علیه السلام بود.
بنابراین بخواهیم محب همراه با حضرت زهرا علیها سلام باشیم باید مایه آرامش باشیم. هر کجا می رویم  باعث آرامش باشیم. زهرای مرضیه الگوی زنان و مردان است نه فقط الگوی زنان. شما  هم برای همراهی با ایشان، مایه آرامش باشید.

* عابد مدینه، آمد نزد حضرت علی علیه السلام. حضرت 18 ساله در حال بیل زدن در نخلستان. مدتی حضرت را تماشا چون از رسول خدا بارها شنیده بود نگاه به چهره علی علیه السلام عبادت است. علی علیه السلام او را دید جلو آمد و تحویل گرفت. سعد بن معاذ گفت علی جان چرا ازدواج نمی کنی؟ همه به خواستگاری دختر پسر عمت رفته اند تو چرا نمی روی؟ گفت هم دستم خالیست هم از پسر عمم خجالت می کشم گفت بیا من همراهت می آیم و مطرح می کنم و … یعنی مقدمات  این ازدواج مبارک را فراهم کرد. پیامبر او را غسل دادند. تاریخ نوشته رسول خدا با پنجه پا راه رفت سوال کردند چرا؟ گفتند از بس ملائکه آمده اند(ملک از جنس نور است جا نمی خواهد حضرت می خواهند ما بعد از 1400 سال بدانیم که ما بالاتر از سعد بن معاذ نمی توانیم باشیم. ) . خود حضرت او را دفن کردند.  مادرش آمد. گفت برای تو گریه نمی کنم تو که در اعلا علیینی. حضرت فرمود چه می گویی. برایش دعا کن که فشار قبری سخت دارد. چرا؟ چون رفتارش با زن و بچه اش کمی تند بود.
یعنی پیامبر هم ادم را غسل بدهد، ملائکه برای تشییع بیایند با زن و بچه به گونه ای رفتار که ناراضی باشند فایده ای ندارد. داخل ضریح امام حسین علیه السلام دفن شوی فایده ای ندارد. قانون خدا  این است که کسی بوی بهشت به او می رسد که عامل آزار و اذیت دیگران نباشد.

* همراه زهرا علیها سلام کسی است که مردم از دست و زبان و کلام و …او  در ارامش باشند و نترسند.

* رسول خدا فرمود: منفورترین مردم  در عالم کسی است که مردم از او ایمن نباشند(از او بترسند)

عاقل باش. به پست رسیدی پَست نباش. به گونه ای رفتار کن که وقتی رفتی مردم بگویند حیف شد او را برداشتند.

* برای این کار چند چیز لازم است: زبان را کنترل و در حرف زدن دقت کنید/ اهل ریا نباشید/ اذیت و منت نگذارید/

*چرا آمار طلاق بالاست؟ چون همراه اهل بیت علیهم السلام نیستیم. خنه ای که آرامش در آن نیست خانه نیست. برای همین به خانه مسکن می گویند. جی آرامش. اگر از این زندگی ها خسته شده اید یک راه بیشتر ندارد همراهی با اهل بیت علیهم السلام.

* حضرت زهرای مرضیه علیها سلام بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله سه بار لبخند زدند:
یکی وقتی رسول خدا در بستر بیماری بودند. حضرت چیزی به ایشان گفتند که گفتند تا پدرم زنده است نمی گویم و بعد از رسول خدا گفتند. (اولین کسی که  بعد از  من به من  می پیوندد تویی)/ یکی برای تابوتی که حجم بدن نمایان نیست آن هم در دفن شبانه/ یکی هم موقعی که در بستر شهادت بودند و از امام علی علیه السلا سوال نمودند: از بابام شنیدم شوهر از دست زن راضی نباشد وارد بهشت نمی شود از زهرا راضی هستی؟ حضرت گریه کردند و پاسخ دادند بله…

شنیده شده از: شیخ مهدی دانشمند/ 19 اسفند 94/ مراسم ایام فاطمیه/ ساعت 8 تا 9 شب
(کاستی های متن به دلیل یادداشت برداری از سخنرانی زنده و عدم امکان تکرار، از مدیر این وبلاگ می باشد)

 


فرم در حال بارگذاری ...