« استاد بزرگ!امتحان شفاهی باور! »

این فصل را با من بخوان ، عاشقانست!

نوشته شده توسطصداقت...! 1ام خرداد, 1394

مقدمه

**امام علی علیه السلام: خدا برای ما شیعیانی برگزیده که ما را یاری می کنند. این شیعیان در شادی های ما شادمان و در مصائب ما اندوهگین هستند(2).

** بر اساس هدف و فرجام زندگی، شادی و نشاط از دیدگاه اسلام دارای حد و مرز می باشد. محتوا و قالب شادی نباید با روح توحیدی و انسانی که دین اسلام مطرح کرده است در تضاد و تنافی باشد...(3)

**محبت به هر انسان کاملی، بزرگترین عامل اصلاح و تربیت انسان است. محبت به پیامبر و علی علیه السلام و دیگر ائمه نیز که وسایل رسیدن به خدا هستند از عوامل مهم اصلاح و تربیت است.(4)

**هر محبی به خواسته محبوبش احترام می گذارد و فرمان او را گرامی می دارد. فرمانبرداری از محبوب، لازمه محبت صادق است (4).

راه  و رسم  امام حسین علیه السلام ….

* حسین «ثار الله» است
…بنابر این «  ثار الله» به این معناست که خون بهای امام حسین علیه السلام متعلق به خداست و او کسی است که خون بهای حضرت را خواهد گرفت. این واژه حاکی از شدت همبستگی و پیوند سید الشهدا علیه السلام با خداوند است…(3)

* بعد از شهادت علی اصغر علیه السلام فرمود:
… هَوَّنَ‏ عَلَيَ‏ مَا نَزَلَ‏ بِي أَنَّهُ بِعَيْنِ اللَّه    «آسان است تحمل این بر من چون به یقین در برابر دیدگان خداوند متعال است» ( 1) و(2)

* هنگام رویارویی با سپاه حر
… و سَیُغنیِ اللهُ عَنکُم   «خدا مرا از شما بی نیاز می کند.»(1)

* در دیدار با عبد الله مشرقی
… حَسْبِیَ اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»  «خداوند مرا کفایت می‌‌کند و او چه خوب نگهبان و یاورى است»(1)

* صبح عاشورا

اًللهم اَنْتَ ثِقَتي في كُلّ كَرْبٍ وَ اَنْتَ رَجائي في كُلّ شِدَّهٍ وَ اَنْتَ لي في كُلّ اَمْرٍ نَزَلَ بي ثِقَهٌ وَعُدَّه كَمْ مِنْ هَمََّ يَضْعُفُ فيِه الْفُؤادُ وَ َتقِلُّ فيهِ الْحلَيهُ وَ يَخْذُلُ فيهِ الصَّديقُ وَ يَشْمَتُ فيهِ الْعَدُوُّا اَنْزَلْتُهُ بِكَ وَ شكَوْتُهُ اِلَيْكَ رَغَبَهً مِنّي اِلَيْكَ عََّمْن سِواكَ فَفَرَّجْتَهُ عَنّي وّ َكَشْفَتهُ فَاَنْتَ َوِلُّي كُلّ نِعْمَهٍ و صاحِبُ كُلّ حَسَنَهٍ وِ ُمْنَتهي كُلّ رَغْبَهٍ.
خداوندا! تو در هر مصيبتي تكيه گاه و پناه من، و در هر شدت و سختي اميد من هستي. تو در هر امري كه بر من نازل مي شود تكيه گاه و پناه گاه من هستي، چه بسيار مصيبت و اندوهي كه دلها در آن ناتوان، و چاره در آن كمتر، و صديق و دوست در آن بي ياور، و دشمن در آن شماتت كرده و شاد مي گردد از طرف تو نازل شده و به سوي تو شكوه كردم، به جهت ميل و رغبتي كه به تو دارم، و از غير تو روگردانم؛ و تو آن را دفع كردي و آن را برداشتي، پس تو صاحب هر نعمت و صاحب هر حسنه؛ و سرانجام هر ميل و رغبت هستي. (1) و(2)

(1) زیبایی های عاشورا/ محمد رحمتی شهرضا/ صص 17 تا 20

(2) مقتل الحسین/ سید ضیاء الدین تنکابنی/ص 5، ص 89 و ص 55

(3) فرات حیات /  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها/ ص 133 و 140

(4) بحث محبت/ مهدی نیلی پور/ ص7 و ص 25

(لازم به ذکر است انتخاب، ترکیب  و تنظیم مطالب  از چهار منبع مذکور توسط مدیر این وبلاگ انجام شده و مستقیما از هیچ منبعی تقلید نشده است. بنابراین کاستی ها واشکالات احتمالی متوجه اینجانب است. منابع احادیث از کتب مذکور بررسی شده است.)

نظر از: رحیمی [عضو] 

با سلام

نوکری بر در این خانه مراتب دارد
ترک این روضه هم انگار عواقب دارد
نوکر حضرت ارباب کمی دقت کن

بردن نام حسین سجده واجب دارد
از بلا و غم و اندوه هراسی نبود
نوکر حضرت ارباب مراقب دارد
بهر روزی نزدم رو به کسی من هرگز
نوکر از دست شما جیره مواجب دارد

…فَاللَّهُ خَيرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ(يوسف/64)

التماس دعا یا علی علیه السلام

پاسخ دادن:
با سلام و احترام
بسیار زیبا
از حضور ارزشمند شما سپاسگزارم
در پناه حق

1394/03/02 @ 21:52


فرم در حال بارگذاری ...