« ما هم مثل شما احساس داریم!سبک زندگی حسینی 6 »

همراهی با کاروان کربلا19

نوشته شده توسطصداقت...! 15ام آبان, 1393

چون کار به این جا  (رجوع شود به شماره قبل)  رسید و  امام حسین علیه السلام چنین دادخواستی نمود حر بن یزید ریاحی دچار انقلاب روحی شد.

توضیحات مختصر

* انقلاب روحی حر
وقتی حر پس از دادخواست  حضرت،  از جنگ با ایشان از عمر سعد سوال کرد و عمر سعد قسم خورد و گفت جنگی خواهم کرد که کمترین آن جداشدن سرها و افتادن دست ها باشد حر در جایی نزدیک سربازانش ایستاد و لرزه بر اندامش افتاد. مهاجر بن اوس به حر گفت: به خدا کار تو ما را به شک انداخته و اگر به من گفته می شد دلیرترین مردم کوفه کیست من از تو نمی گذشتم (تو را معرفی می کردم) پس این چه حالی است که در تو می بینم؟!حر گفت به خدا قسم که خود را بین بهشت و جهنم می بینم و به خدا هیچ چیز را بر بهشت اختیار نمی کنم اگر چه پاره پاره شوم و مرا بسوزانند.(1)

* رفتن حر نزد امام حسین علیه السلام
پس رکاب بر اسب خویش زد و به سوی امام حسین علیه السلام حرکت نمود و در حالی که دو دست بر سر گذاشته بود و به خدمت امام شرفیاب شد و گفت: پروردگارا من به سویت توبه  می کنم و تو نیز توبه مرا بپذیر. همانا من دل دوستانت و فرزندان دختر پیامبرت را ترساندم. و به حضرت عرضه داشت: فدایت گردم من همان کسی هستم که همراهت بودم و از بازگشت جلوگیری کردم و بر تو سخت گرفتم. به خدا قسم که من گمان نمی کردم این قوم پیشنهاد تو را نپذیرند و کار را به اینجا بکشندو اینک از آنچه انجام داده ام به سوی خدا توبه می کنم. آیا توبه من پذیرفته است! امام فرمود: آری خدا تو به ات را می پذیرد. …

* رفتن حر به میدان جنگ
حر پس از اذن  جهاد از امام و جنگ نمایانی و کشتن تعدادی از دلاوران به شهادت رسید. حر از لحظه توبه اولین شهید راه امام بود  هر چند قبل از او عده ای به فوز عظیم شهادت رسیده بودند.  پیکر او را نزد امام حسین علیه السلام آوردند و حضرت در حالی که خاک از چهره او بر گرفت فرمود: براستی تو همچنان که مادرت نامیده حر و آزاد مردی، آزاد در دنیا و آخرت.(1)

(1)لهوف/ سید بن طاووس/ ترجمه علیرضا تهرانی رجالی/ صص 140 تا 143
(2) منتهی الامال/ شیخ عباس قمی / صص 564 تا 567

نظر از: یادگاری [عضو] 

سلام دوست من.خوبید؟عزاداری هاتون قبول باشه ان شاءالله .از مطالب زیبای وبلاگتون بسیار سپاسگزارم.حق نگهدارتان مهربانم

پاسخ دادن:
سلام مهربان دوست. الحمد لله به خوبي دوستان.
از همه قبول حق باشد ان شاء الله
زيبايي از نگاه زيبا پسند شماست.
از حضور ارزشمند شما سپاسگزارم
در پناه حق

1393/08/15 @ 21:10


فرم در حال بارگذاری ...